شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
به پرتال مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت خوش آمدید
دوره های آموزش تخصصی آتش نشانان در حال برگزاری است/ آتش نشانی رشت 1399/08/19
دوره های آموزش تخصصی آتش نشانان در حال برگزاری است/ آتش نشانی رشت

 

125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، آتش‌نشانی یا اطفا حریق، مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد که با توجه به وظیفه اصلی آن که مقابله با آتش، سوانح و حوادث مختلف است اهمیت و ارزش آموزش تخصصی آتش نشانان برای اجرای صحیح تر عملیات ها امری ضروری است.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت از  برگزاری آموزش های تخصصی آتش نشانان خبر داد و گفت: این دوره تخصصی 84 ساعته در چهار مبحث (1- مواد خطرناک(تشخیص و شناخت خطرات)2- مواد خطرناک (ابزار واکنش)3- ارزیابی سوانح و گزارش نویسی4-  ساختار ترکیب و ساختمان) در نظر گرفته شد.

مومنی به حضور آتش نشانانی از سراسر استان در این دوره ها خبر داد و گفت: طبق اعلام و برنامه ریزیهای صورت گرفته و با توجه به پیشگیری از گسترش ویروس کرونا این سازمان پذیرای تعداد محدودی از آتش نشانان شهرستان ها  و آن هم بطور چرخشی است.

وی ضمن تصریح بر اهمیت آموزش تخصصی که می بایست دوره های آموزشی را با حساسیت و توجه ویژه محقق ساخت ادامه داد: بواسطه حفظ و رعایت پرتکل های اجتماعی در سال جاری طبق برنامه ریزی بعمل آمده هر دوره از یک مرحله در سه مرحله انجام می گیرد.

وی با اشاره به خطرات ویروس کرونا؛ بر لزوم اجرای رعایت فاصله گذاری و پرتکل های بهداشتی در محیط و فضای تدریس تاکید داشت و افزود: این مهم از طریق تیم مستقر در حوزه آموزش اجرا و کنترل می گردد  که با توجه به اهمیت موضوع خوشبختانه طبق مقررات توسط حاضرین نیز به جدیت رعایت  گردیده است.

همین گزارش حاکی است: همه روزه و در پایان برگزاری هر آموزش ؛ تمامی محیط آموزشی توسط تیم عملیاتی آتش نشانان پاکسازی و ضد عفونی می شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 2227
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal