شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
به پرتال مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت خوش آمدید
اطلاعیه مهم سازمان آتش نشانی رشت بعلت برودت هوا و استفاده از وسایل گرمایشی/ آتش‌نشانی رشت 1400/08/08
اطلاعیه مهم سازمان آتش نشانی رشت بعلت برودت هوا و استفاده از وسایل گرمایشی/ آتش‌نشانی رشت

 

125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، شهروندان هوشیار باشند. لانه گذاری پرندگان دردسر ساز نشود. چرا که یکی از عوامل تولید گاز منوکسید کربن، همانا انسداد مجرای دودکش ها بعلت لانه گذاری پرندگان است.

شهرام مومنی رئیس سازمان آتش نشانی در این باره گفت: شهروندان هوشیار باشند، تکنولوژی همانطور که می تواند باعث رفاه زندگی انسان ها شود، عدم استفاده صحیح از آن موجب آسیب و ضرر و زیان خواهد بود.

وی با اشاره به کوچ پرندگان مهاجر در فصول بهار و تابستان، افزود: این پرندگان در داخل شهر بخصوص در نقاط خاصی از منازل مسکونی مثل درون لوله بخاری، لوله آبگرمکن، لوله های شوفاژ خانه برای خود لانه کوچکی را جهت اسکان موقت ایجاد می کنند که با فرارسیدن فصول سرد و با بجا گذاشتن آشیانه خود در مجاری خروجی گازCO و مسدود کردن این مجاری موجب برگشت گازهای حاصل از سوختن انرژی را به داخل محیط ایجاد خواهند کرد که این گاز کشنده است.

مومنی با توجه به سرد شدن هوا به استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد تاکید داشت و افزود: همه ساله با توجه به بهره برداری ناصحیح از بخاری های گازی و عدم توجه به نظافت و مسدود شدن لوله های بخاری، شاهد مشکلات و حوادث گوناگون هستیم که به شهروندان اکیدا توصیه می شود؛ حتما نسبت به سالم بودن بخاری ها و مسدود نبودن لوله های بخاری ها اطمینان کامل حاصل کنند تا شاهد حوادث ناگوار بخصوص مرگ خاموش نباشیم.

همین گزارش حاکی است: با سوختن گاز طبیعی، بخار آب و دی اکسید کربن در هوا منتشر می شود. چنانچه به هر دلیلی احتراق ناقص رخ دهد گاز منوکسید کربن هم تولید و در صورت عدم وجود دودکش استاندارد این گاز مسموم، بسیار سریع از طریق ریه ها وارد خون شده و جای اکسیژن را گرفته و موجب مسمومیت و مرگ انسان ها خواهد شد.

گفتنی است: همانطور که در اخبار گذشته آمده استفاده از بخاری بدون دودکش در حمام منزل مسکونی موجبات مرگ شهروند 78 ساله را در 12 فروردین 1400فراهم کرد که این مهم هشداری است برای رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از مرگ خاموش.

 
 
 
تعداد بازدید: 1959
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal