شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
به پرتال مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت خوش آمدید
 رخداد بالغ بر 3 هزار حریق حادثه و خدمات ایمنی در 6 ماهه نخست سال 1401 / آتش نشانی رشت 1401/07/27
رخداد بالغ بر 3 هزار حریق حادثه و خدمات ایمنی در 6 ماهه نخست سال 1401 / آتش نشانی رشت
 
 

125 رشت- آتش نشانان و تیم های امداد و نجات 14 ایستگاه آتش نشانی رشت در 6 ماهه نخست سال جاری نسشبت به پوشش 3 هزار 675 مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی اقدام کردند.

به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی رشت از این تعداد عملیات های محوله؛ 2 هزار و 45 مورد مهار آتش سوزی ، 785 مورد رخداد حوادث و 845 مورد خدمات ایمنی به شهروندان بوده است.

در این گفتگو شهرام مومنی رئیس سازمان آتش نشانی رشت به پیش روی 71 درصدی آتش سوزی علفزارها نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: یک هزار و 336  مورد عملیات اینچنینی در محیطی بسیار سخت و نفس گیر با مسیرهای صعب العبور در کنار گرمای شدید هوا بر عهده آتش نشانان قرار گرفت که تلاش این عزیزان برای مهار و آتش و پیشگیری از گسترش آن به منازل مسکونی و اماکن ستودنی است.

وی با اشاره بر 368 مورد مهار آتش سوزی منازل مسکونی و 86 مورد تجاری، گفت: در حریق های مسکونی 27 درصد آتش سوزی ها به علت اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است که میتوان با توجه بیشتر به رعایت نکات ایمنی از جمله سرویس به موقع لوازم برقی، خاموش کردن لوازم برقی قبل از خروج از منزل اقدام به پیشگیری از این نوع حوادث را داشت.

این مسوول با تاکید بر پوشش بالغ بر 30 نوع حادثه و خدمات ایمنی، ادامه داد: 785 مورد حادثه و 845 مورد خدمات ایمنی در شش ماهه نخست سال جاری رخ داد که  سهم نجات افراد محبوس شده در اماکن، نجات حیوانات و نجات افراد محبوس شده در آسانسور با تعداد 252-334 و 355 مورد به ترتیب بیشترین تعداد رو به خود اختصاص داده است.

شهرام مومنی با بیان اینکه به جهت پیشگیری از حوادث؛ حوزه آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی نیز در تلاش هستند تا در کنار بازدید های ایمنی از اماکن پر خطر دامنه آموزش های شهروندی را گسترش دهند که در شش ماهه نخست سال جاری فعالیت حوزه پیشگیری 3 هزار و 867 مورد و آموزش بیش از 50 هزار ساعت است.

گفتنی است: در عملیات های محوله به این سازمان که میانگین رسیدن به محل حوادث آن 4 دقیقه و 25 ثانیه محاسبه گردید  422 نفر نجات یافته، 170 نفر مجروح و 11 نفر فوت شده اعلام شده است.

شایان ذکر است: از میان آتش سوزی های منزل مسکونی تنها 25 درصد و از مجموع آتش سوزی های تجاری تنها 32 درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده اند.

همین گزارش حاکی است: سازمان آتش نشانی رشت هم اینک با 14 ایستگاه آتش نشانی که سه ایستگاه آن در مرکز شهر واقع است در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

 

 
تعداد بازدید: 3468
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal